Czy można wyłączyć EDS ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kal800
    Classic
    • 2007
    • 9

    Czy można wyłączyć EDS ???

    Pod Młynem - niezapomniana jazda - NO KTO ZMAWIAŁ SAŁATKE Z BIAŁEJ KAPUSTY....myślałem że już nie ma takich miejsc
  • papał
    Classic
    • 2006
    • 28

    #2
    Czy można wyłączyć EDS ???

    Szukałem na forum ale nie znalazłem.

    Z tego co wyczytałem na forum to moja Octavia (SLX 2000r) ma ten system.
    Po założeniu chipa troche mi to przeszkadza - ciągle mi chrobocze zamiast ładnie piszczeć kołami :lol: .

    Czy jest jakaś mozliwośc wyłączenia EDS, czy wyjęcie bezpiecznika nie spowoduje tego że przestanie działać również ABS?
    Może ktoś coś z tym kombinował.

    Komentarz

    • tompol
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 410

      #3
      ABS i EDS jest na tym samym bezpieczniku, więc przestanie. Też mam problem z chrobotem przy ruszaniu i muszę coś z tym wreszcie zrobić, bo zabiję pompę ABSu w końcu. :roll:

      A może Ty masz ASR? I stąd to chrobotaniu przy ruszaniu. ASR można wyłączyć przyciskiem na konsoli środkowej (obok włącznika ogrzewania szyby i otwierania klapki wlewu paliwa). Zapali się wtedy kontrolka ASR na szafie.
      srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        tompol, Ale dalej cos mieli przy skrzyni, tak ze to jest poezja. Szczegolnie to widac zima :diabelski_usmiech
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • tompol
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 410

          #5
          Zamieszczone przez Maicroft
          tompol, Ale dalej cos mieli przy skrzyni, tak ze to jest poezja. Szczegolnie to widac zima :diabelski_usmiech
          Jasne. Ja tylko zwróciłem uwagę, że to może być ASR (jeśli oczywiście papał go ma).
          A u mnie mieli przy skrzyni nawet latem. A właściwie, to zwłaszcza latem. O dziwo jak było zimno, to problem prawie zanikł, a wiosną znów zaczął stopniowo narastać. :evil: Pomijam oczywiście przypadki ruszania na bardzo śliskiej nawierzchni (lód, piach itp.). Muszę chyba sprawdzić czujniki ABS, bo kiedyś zauważyłem zmianę intensywności chrobotania po tym, jak mechanik sprawdzał je (ale tylko organoleptycznie + pomiar oporu). :roll:
          srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

          Komentarz

          • papał
            Classic
            • 2006
            • 28

            #6
            Nie mam ASR nie ma zadnego wyłacznika z tego co sie zorientowałem to ASR jest w troche nowszych Octavkach od 2001 r.

            Tak własnie myslałem że to jest połączone z ABS.

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratoRS
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              papał, To tak przy okazji nie masz wobectego ASV tylko AHF, bo ten pierwszy dopiero od 2003 roku byl

              BTW Cos tam namodzil, ze masz te 148KM
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • papał
                Classic
                • 2006
                • 28

                #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                papał, To tak przy okazji nie masz wobectego ASV tylko AHF, bo ten pierwszy dopiero od 2003 roku byl

                BTW Cos tam namodzil, ze masz te 148KM

                Sprawdziłem jeszcze raz w karcie pojazdu nr silnika ASV !?

                148 KM tylko Chip i to jeszcze z mojego poprzedniego samochodu.
                Podobno to dobry wynik ale mozliwy bo one fabrycznie potrafia mieś 118 KM.

                Tak przy okazji to polecam jak ktoś sie wacha nad chipem, spalanie takie samo jak nie ciut mniejsze a wrażenia z jazdy nieporównywalne.

                Komentarz

                • lamina
                  Ambiente
                  • 2004
                  • 112

                  #9
                  hmmmm 148 koni ze 110'tki... jakos nie za bardzo wierze w takie cuda.... no moze ale to by by7l dosc ostry programik na fabrycznej pompie, turbinie i wtryskach... chociaz turbo wypoadalo by zmienic... to fabryczne nie ma mozliwosci dopompowania powietrza dla takiej mocy

                  [ Dodano: Sro 07 Cze, 06 09:39 ]
                  Zamieszczone przez tompol
                  ABS i EDS jest na tym samym bezpieczniku, więc przestanie. Też mam problem z chrobotem przy ruszaniu i muszę coś z tym wreszcie zrobić, bo zabiję pompę ABSu w końcu. :roll:

                  A może Ty masz ASR? I stąd to chrobotaniu przy ruszaniu. ASR można wyłączyć przyciskiem na konsoli środkowej (obok włącznika ogrzewania szyby i otwierania klapki wlewu paliwa). Zapali się wtedy kontrolka ASR na szafie.
                  hm... proponuje zmienic opony :0... skoda jest dosc ciezka i przynajmniej u mnie z moca okolo 140km od aligatora na oponach 205 na suchym problemu praktycznie nie ma :0.... , EDS nie da sie normalnie wylaczyc... tylko bezpiecznik ale ja bym nie ryzykowal..... jezdze dosc ostro i nie przeszkadza mi to w zaden sposob.
                  1,9TDi ASV/VP - było - 117HP/252Nm, teraz jest ??? ALIGATOR

                  Komentarz

                  • papał
                    Classic
                    • 2006
                    • 28

                    #10
                    Zamieszczone przez lamina
                    hmmmm 148 koni ze 110'tki... jakos nie za bardzo wierze w takie cuda.... no moze ale to by by7l dosc ostry programik na fabrycznej pompie, turbinie i wtryskach... chociaz turbo wypoadalo by zmienic... to fabryczne nie ma mozliwosci dopompowania powietrza dla takiej mocy


                    hm... proponuje zmienic opony :0... skoda jest dosc ciezka i przynajmniej u mnie z moca okolo 140km od aligatora na oponach 205 na suchym problemu praktycznie nie ma :0.... , EDS nie da sie normalnie wylaczyc... tylko bezpiecznik ale ja bym nie ryzykowal..... jezdze dosc ostro i nie przeszkadza mi to w zaden sposob.

                    Sam byłem w szoku ze taka moc wyszła ale Robert z chiptronica nie był specjalnie zdziwiony. Mam wydruk z hamowni.
                    Podobno fabrycznie każdy samochód z grupy VW ma troche większą moc niz deklarowana przez producenta. Opony letnie mam 205.

                    Z tym bezpiecznikiem to przesada, trzeba się będzie przyzwyczaić.

                    Komentarz

                    • harry.wesoly
                      Drive
                      • 2009
                      • 51

                      #11
                      Czy wypięcie bezpiecznika ABS odłączy również EDS a tym samym chrupanie podczas ruszania ustanie? Chce w ten sposób sprawdzić czy to chrupanie to wina EDS. Czy bezpiecznika ABS znajduje się z skrzynce zaraz przy drzwiach kierowcy? nie mam żadnego opisu bezpieczników więc proszę o podpowiedź. Liczę na to, że po wypięciu bezpiecznika chrupotanie ustanie, przynajmniej będę wiedział, że z zawieszeniem jest wszystko dobrze. Jakiś opis bezpieczników ktoś posiada? Z góry dziękuję za pomoc
                      Przed Rozmową Ze Mną Skonsultuj Się Z Lekarzem Lub Farmaceutą

                      Komentarz

                      • tompol
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 410

                        #12
                        Tak, ABS i EDS to jeden układ. Rozpiska bezpieczników jest gdzieś na forum, a bezpiecznik ABSu jest w skrzynce przy drzwiach.
                        srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                        Komentarz

                        • rezon
                          RS
                          • 2006
                          • 1894
                          • Volvo
                          • AKL 1.6 MPI 101 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez harry.wesoly
                          Liczę na to, że po wypięciu bezpiecznika chrupotanie ustanie, przynajmniej będę wiedział, że z zawieszeniem jest wszystko dobrze
                          powinno przestać. A zgrzyta ci przy stałej prędkości (?) czy głównie przy przyspieszaniu/ruszaniu zwłaszcza ze skrętem kół (to EDS).

                          Komentarz

                          • harry.wesoly
                            Drive
                            • 2009
                            • 51

                            #14
                            Hałas słychać tylko i wyłącznie podczas ruszania, nawet bardzo delikatnego ruszania tak aby nie wprowadzać kół w poślizg choć ciężko w tych warunkach, jak ruszam z jedynki a nawet dwójki to wciąż słychać, nawet na wyprostowanych kołach ale przy skręconych również. Gdy już jadę to wszystko ok więc zgadzałoby się to, że EDS wyłącza się po uzyskaniu określonej prędkości (doczytałem się że 20/40 km/h) Hałas ten bardzo wyraźnie słychać w kabinie, słychać takie charczenie, buczenie ( już nie wiem jak to opisać) na zewnątrz słychać niewiele, prawie nic przynajmniej z tego co zaobserwowałem?) Dzwięk bardzo irytujący bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że jest to tak oryginalnie. W innym temacie wyczytałem, że ktoś sobie z tym poradził, jakieś rowki pomiędzy czujnikiem abs były za duże czy jakoś tak. Wcześniej znalazłem jakąś legendę skrzynki z bezpiecznikami w kabinie kierowcy i wg niej odpowiedzialny jest bezpiecznik poz. nr 9- wypiąłem go ale hałas ten sam. Nie wiem czy dobry bezpiecznik wypiąłem. Kiedyś chyba na tym forum znalazłem ładną, czytelną rozpiskę, schemat bezpieczników O1, dziś szukałem ale nie znalazłem. Jak jadę to cały czas mam wrażenie, że ludzie na zewnątrz słyszą to co ja w kabinie i już sam nie wiem czy oby napewno tak nie jest. Nadmieniam również, że nie leczyłem się i nie leczę się psychiatrycznie Niech ktoś pomoże, chce to jeszcze dziś za jasnego sprawdzić bo jutro znowu maraton w pracy i czas będę miał dopiero w sobotę Jutro co prawda odstawiam auto do mechanika (zaprzyjaźniony) ale nie chciałbym się przed nim zbłaźnić jak to faktycznie normalne. Może do jakiegoś serwisu skody napisać?
                            Przed Rozmową Ze Mną Skonsultuj Się Z Lekarzem Lub Farmaceutą

                            Komentarz

                            • rezon
                              RS
                              • 2006
                              • 1894
                              • Volvo
                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              WG książki WKŁ faktycznie ABS to bezpiecznik 9, ale o ile pamiętam to było kilk a różnych przyporządkowań i tylko instrukcja obsługi była właściwa do wyszukania bezpiecznika.
                              Zamieszczone przez harry.wesoly
                              Dzwięk bardzo irytujący bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że jest to tak oryginalnie.
                              nie wiem na czym polega to słynne blokowanie mechanizmu różnicowego, ale objawy są faktycznie takie. A mechanika poproś aby Ci sprawdził, czy to - co słyszysz to EDS - nie musisz mu kazać tego naprawiać, bo jeżeli to EDS - to lepiej jak masz.

                              Komentarz

                              • harry.wesoly
                                Drive
                                • 2009
                                • 51

                                #16
                                Dzięki. A tak dla ogólnego użytki znalazłem właśnie ten schemat bezpieczników.
                                Przed Rozmową Ze Mną Skonsultuj Się Z Lekarzem Lub Farmaceutą

                                Komentarz

                                • Viniu
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 517

                                  #17
                                  Mnie te chrobotanie też dobija... Zwłaszcza na zasypanych parkingach i dojeździe do garażu... czasami mam wrażenie, że skrzynia zaraz się rozleci Małżonka też co chwila się dopytuje co się dzieje... Ale z drugiej strony nie wyciągnę bezpiecznika bo stracę ABS.. więc wole już nich chrobocze.. w końcu po coś ten EDS bracia Czesi wsadzili
                                  Pozdrawiam

                                  Komentarz

                                  • harry.wesoly
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 51

                                    #18
                                    Udało się. Początkowo wypiąłem zły bezpiecznik. Po wypięciu bezpiecznika 5A znajdującego się w slocie nr 9 ( http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/81 ) wyłączyłem ABS i ostre chrupanie zniknęło, zapanowała cudowna cisza, żadnego charczenia i zgrzytów podczas ruszania. Jeżeli zatem EDS działa wspólnie z ABS to są na jednym bezpieczniku i wyłączając ABS wyłączamy także EDS. Chwilę sobie tak pojeździłem i oto moje spostrzeżenia. Od momentu włączenia zapłonu przez cały czas jazdy świeci się kontrolka ABS na tablicy. Dodatkowo po przekroczeniu prędkości około 15km/h zapala się na tablicy czerwona kontrolka "ręcznego" i słychać trzy następujące po sobie sygnały dźwiękowe. Po 3 dźwięku ( całość trwa około 5s ) nic już nie słychać ale kontrolka hamulca ręcznego wciąż przez całą jazdę miga na czerwono. Kilka ostrych hamowań- fakt ABS został wyłączony. Spostrzeżenia z jazdy w obecnych zimowych warunkach: samochód żwawiej rusza na śniegu, jakoś lepiej mi się jedzie, wydaje mi się, że przez EDS i zwalnianie kół samochód oraz ograniczanie silnika gorzej radził sobie w śniegu. Teraz pytanie czy poprzez wyłączenie ABS i EDS, te dźwięki i palące się cały czas kontrolki ABS i ręcznego narażam się na jakieś dodatkowe usterki w aucie?
                                    Przed Rozmową Ze Mną Skonsultuj Się Z Lekarzem Lub Farmaceutą

                                    Komentarz

                                    • rezon
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 1894
                                      • Volvo
                                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez harry.wesoly
                                      Spostrzeżenia z jazdy w obecnych zimowych warunkach: samochód żwawiej rusza na śniegu, jakoś lepiej mi się jedzie, wydaje mi się, że przez EDS i zwalnianie kół samochód oraz ograniczanie silnika gorzej radził sobie w śniegu. Teraz pytanie czy poprzez wyłączenie ABS i EDS, te dźwięki i palące się cały czas kontrolki ABS i ręcznego narażam się na jakieś dodatkowe usterki w aucie?
                                      Dzięki EDS to raczej sobie lepiej by sobie radził gdyby dźwięki nie budziły takich obaw i nie powodowały zapewne częściowego zdejmowania nogi z gazu. Na usterki się nie narażasz wyłączając ABS, ale mnie kiedyś uratował co najmniej od ciężkiego kalectwa, jak mi gość z podporządkowanej na "czołówkę" wyjechał i zamiast wylecieć z drogi na drzewa udało się jednak ominąć idiotę bo samochód mimo totalnej ślizgawki był sterowny. Wybór należy do Ciebie. Mnie tam nie przeszkadzało to chrobotanie - zawsze to lepiej jak dwa koła równo biorą.

                                      Komentarz

                                      • tompol
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 410

                                        #20
                                        ABSu nie można pod żadnym pozorem wyłączać na stałe, bo samochody z ABS nie mają korektora siły hamowania tylnej osi przez co łatwo może cię wyprzedzić twój własny tył!!!
                                        srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                                        Komentarz

                                        • harry.wesoly
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 51

                                          #21
                                          Czyli po za względami bezpieczeństwa ludzkiego nie ma przeciwwskazań technicznych? Czy ktoś się kiedykolwiek dowiadywał albo wie czy poprawnie działający EDS i ABS ma wydawać właśnie takie odgłosy a jeżeli nie to co jest temu winne?
                                          Przed Rozmową Ze Mną Skonsultuj Się Z Lekarzem Lub Farmaceutą

                                          Komentarz

                                          • 12V
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 30

                                            #22
                                            wtrące 3 grosze. W starszych oktawkach jest EDS , wnowszych ASR.ASR jest w tych gdzie nie ma linki gazu ,gdy zwieksza sie predkosc przednich kol wzgledem tylnych-poslizg sterownik abs daje cynk sterownikowi silnika abu odjął mocy. Natomiast tam gdzie jest EDS pomiar jest dokonywany pomiedzy lewym a przednim kołem. Gdy rozna predkosc-poslizg jedno z kol jest przyhamowywane(to chrobotanie to praca pompy abs ,zadna tam blokada mechanizmu roznicowego ) Jak zauwazyl kolega tompol wyjecie bezpiecznika absu odetnie tez zabudowany w nim układ korekcji sil hamowania EBV co moze doprowadzic do obrocenia samochodu podczas hamowania.
                                            autoalarmy,zestawy glosnomowiace,systemy alarmowe do budynkow

                                            Komentarz

                                            • mamaj12
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1956
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                              #23
                                              Ja przy ruszaniu na śliskim czy sypkim też mam takie chrobotanie i IMO jest to oznaka, że system (a w zasadzie oba ABS i EDS) działają.
                                              obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
                                              wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

                                              Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl

                                              Komentarz

                                              • DarekD
                                                Elegance
                                                • 2009
                                                • 926

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                To tak przy okazji nie masz wobectego ASV tylko AHF, bo ten pierwszy dopiero od 2003 roku byl
                                                Ja też mam SLX z 2000r. i to jeszcze w starej budzie i mam ASV :diabelski_usmiech
                                                12-2000r. 1.9 TDI 110KM ASV SOLUTION
                                                FOTKI - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24820

                                                Komentarz

                                                • rezon
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 1894
                                                  • Volvo
                                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez harry.wesoly
                                                  Czy ktoś się kiedykolwiek dowiadywał albo wie czy poprawnie działający EDS i ABS ma wydawać właśnie takie odgłosy
                                                  EDS ma wydawać - już pisałem wyżej. ABS - wydaje inne.
                                                  Zamieszczone przez 12V
                                                  Gdy rozna predkosc-poslizg jedno z kol jest przyhamowywane(to chrobotanie to praca pompy abs ,zadna tam blokada mechanizmu roznicowego )
                                                  EDS - Elektronische Differentialsperre owszem blokuje hamulce koła które się ślizga dzieki temu jest jakby zblokowany dyferencjał

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...