Z tego co wyczytałem na forum to moja Octavia (SLX 2000r) ma ten system.
Po założeniu chipa troche mi to przeszkadza - ciągle mi chrobocze zamiast ładnie piszczeć kołami :lol: .
Czy jest jakaś mozliwośc wyłączenia EDS, czy wyjęcie bezpiecznika nie spowoduje tego że przestanie działać również ABS?
Może ktoś coś z tym kombinował.
ABS i EDS jest na tym samym bezpieczniku, więc przestanie. Też mam problem z chrobotem przy ruszaniu i muszę coś z tym wreszcie zrobić, bo zabiję pompę ABSu w końcu. :roll:
A może Ty masz ASR? I stąd to chrobotaniu przy ruszaniu. ASR można wyłączyć przyciskiem na konsoli środkowej (obok włącznika ogrzewania szyby i otwierania klapki wlewu paliwa). Zapali się wtedy kontrolka ASR na szafie.
tompol, Ale dalej cos mieli przy skrzyni, tak ze to jest poezja. Szczegolnie to widac zima :diabelski_usmiech
Jasne. Ja tylko zwróciłem uwagę, że to może być ASR (jeśli oczywiście papał go ma).
A u mnie mieli przy skrzyni nawet latem. A właściwie, to zwłaszcza latem. O dziwo jak było zimno, to problem prawie zanikł, a wiosną znów zaczął stopniowo narastać. :evil: Pomijam oczywiście przypadki ruszania na bardzo śliskiej nawierzchni (lód, piach itp.). Muszę chyba sprawdzić czujniki ABS, bo kiedyś zauważyłem zmianę intensywności chrobotania po tym, jak mechanik sprawdzał je (ale tylko organoleptycznie + pomiar oporu). :roll:
hmmmm 148 koni ze 110'tki... jakos nie za bardzo wierze w takie cuda.... no moze ale to by by7l dosc ostry programik na fabrycznej pompie, turbinie i wtryskach... chociaz turbo wypoadalo by zmienic... to fabryczne nie ma mozliwosci dopompowania powietrza dla takiej mocy
[ Dodano: Sro 07 Cze, 06 09:39 ]
Zamieszczone przez tompol
ABS i EDS jest na tym samym bezpieczniku, więc przestanie. Też mam problem z chrobotem przy ruszaniu i muszę coś z tym wreszcie zrobić, bo zabiję pompę ABSu w końcu. :roll:
A może Ty masz ASR? I stąd to chrobotaniu przy ruszaniu. ASR można wyłączyć przyciskiem na konsoli środkowej (obok włącznika ogrzewania szyby i otwierania klapki wlewu paliwa). Zapali się wtedy kontrolka ASR na szafie.
hm... proponuje zmienic opony :0... skoda jest dosc ciezka i przynajmniej u mnie z moca okolo 140km od aligatora na oponach 205 na suchym problemu praktycznie nie ma :0.... , EDS nie da sie normalnie wylaczyc... tylko bezpiecznik ale ja bym nie ryzykowal..... jezdze dosc ostro i nie przeszkadza mi to w zaden sposob.
1,9TDi ASV/VP - było - 117HP/252Nm, teraz jest ??? ALIGATOR
hmmmm 148 koni ze 110'tki... jakos nie za bardzo wierze w takie cuda.... no moze ale to by by7l dosc ostry programik na fabrycznej pompie, turbinie i wtryskach... chociaz turbo wypoadalo by zmienic... to fabryczne nie ma mozliwosci dopompowania powietrza dla takiej mocy
hm... proponuje zmienic opony :0... skoda jest dosc ciezka i przynajmniej u mnie z moca okolo 140km od aligatora na oponach 205 na suchym problemu praktycznie nie ma :0.... , EDS nie da sie normalnie wylaczyc... tylko bezpiecznik ale ja bym nie ryzykowal..... jezdze dosc ostro i nie przeszkadza mi to w zaden sposob.
Sam byłem w szoku ze taka moc wyszła ale Robert z chiptronica nie był specjalnie zdziwiony. Mam wydruk z hamowni.
Podobno fabrycznie każdy samochód z grupy VW ma troche większą moc niz deklarowana przez producenta. Opony letnie mam 205.
Z tym bezpiecznikiem to przesada, trzeba się będzie przyzwyczaić.
Czy wypięcie bezpiecznika ABS odłączy również EDS a tym samym chrupanie podczas ruszania ustanie? Chce w ten sposób sprawdzić czy to chrupanie to wina EDS. Czy bezpiecznika ABS znajduje się z skrzynce zaraz przy drzwiach kierowcy? nie mam żadnego opisu bezpieczników więc proszę o podpowiedź. Liczę na to, że po wypięciu bezpiecznika chrupotanie ustanie, przynajmniej będę wiedział, że z zawieszeniem jest wszystko dobrze. Jakiś opis bezpieczników ktoś posiada? Z góry dziękuję za pomoc
Przed Rozmową Ze Mną Skonsultuj Się Z Lekarzem Lub Farmaceutą
Hałas słychać tylko i wyłącznie podczas ruszania, nawet bardzo delikatnego ruszania tak aby nie wprowadzać kół w poślizg choć ciężko w tych warunkach, jak ruszam z jedynki a nawet dwójki to wciąż słychać, nawet na wyprostowanych kołach ale przy skręconych również. Gdy już jadę to wszystko ok więc zgadzałoby się to, że EDS wyłącza się po uzyskaniu określonej prędkości (doczytałem się że 20/40 km/h) Hałas ten bardzo wyraźnie słychać w kabinie, słychać takie charczenie, buczenie ( już nie wiem jak to opisać) na zewnątrz słychać niewiele, prawie nic przynajmniej z tego co zaobserwowałem?) Dzwięk bardzo irytujący bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że jest to tak oryginalnie. W innym temacie wyczytałem, że ktoś sobie z tym poradził, jakieś rowki pomiędzy czujnikiem abs były za duże czy jakoś tak. Wcześniej znalazłem jakąś legendę skrzynki z bezpiecznikami w kabinie kierowcy i wg niej odpowiedzialny jest bezpiecznik poz. nr 9- wypiąłem go ale hałas ten sam. Nie wiem czy dobry bezpiecznik wypiąłem. Kiedyś chyba na tym forum znalazłem ładną, czytelną rozpiskę, schemat bezpieczników O1, dziś szukałem ale nie znalazłem. Jak jadę to cały czas mam wrażenie, że ludzie na zewnątrz słyszą to co ja w kabinie i już sam nie wiem czy oby napewno tak nie jest. Nadmieniam również, że nie leczyłem się i nie leczę się psychiatrycznie Niech ktoś pomoże, chce to jeszcze dziś za jasnego sprawdzić bo jutro znowu maraton w pracy i czas będę miał dopiero w sobotę Jutro co prawda odstawiam auto do mechanika (zaprzyjaźniony) ale nie chciałbym się przed nim zbłaźnić jak to faktycznie normalne. Może do jakiegoś serwisu skody napisać?
Przed Rozmową Ze Mną Skonsultuj Się Z Lekarzem Lub Farmaceutą
WG książki WKŁ faktycznie ABS to bezpiecznik 9, ale o ile pamiętam to było kilk a różnych przyporządkowań i tylko instrukcja obsługi była właściwa do wyszukania bezpiecznika.
Zamieszczone przez harry.wesoly
Dzwięk bardzo irytujący bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że jest to tak oryginalnie.
nie wiem na czym polega to słynne blokowanie mechanizmu różnicowego, ale objawy są faktycznie takie. A mechanika poproś aby Ci sprawdził, czy to - co słyszysz to EDS - nie musisz mu kazać tego naprawiać, bo jeżeli to EDS - to lepiej jak masz.
Mnie te chrobotanie też dobija... Zwłaszcza na zasypanych parkingach i dojeździe do garażu... czasami mam wrażenie, że skrzynia zaraz się rozleci Małżonka też co chwila się dopytuje co się dzieje... Ale z drugiej strony nie wyciągnę bezpiecznika bo stracę ABS.. więc wole już nich chrobocze.. w końcu po coś ten EDS bracia Czesi wsadzili
Udało się. Początkowo wypiąłem zły bezpiecznik. Po wypięciu bezpiecznika 5A znajdującego się w slocie nr 9 ( http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/81 ) wyłączyłem ABS i ostre chrupanie zniknęło, zapanowała cudowna cisza, żadnego charczenia i zgrzytów podczas ruszania. Jeżeli zatem EDS działa wspólnie z ABS to są na jednym bezpieczniku i wyłączając ABS wyłączamy także EDS. Chwilę sobie tak pojeździłem i oto moje spostrzeżenia. Od momentu włączenia zapłonu przez cały czas jazdy świeci się kontrolka ABS na tablicy. Dodatkowo po przekroczeniu prędkości około 15km/h zapala się na tablicy czerwona kontrolka "ręcznego" i słychać trzy następujące po sobie sygnały dźwiękowe. Po 3 dźwięku ( całość trwa około 5s ) nic już nie słychać ale kontrolka hamulca ręcznego wciąż przez całą jazdę miga na czerwono. Kilka ostrych hamowań- fakt ABS został wyłączony. Spostrzeżenia z jazdy w obecnych zimowych warunkach: samochód żwawiej rusza na śniegu, jakoś lepiej mi się jedzie, wydaje mi się, że przez EDS i zwalnianie kół samochód oraz ograniczanie silnika gorzej radził sobie w śniegu. Teraz pytanie czy poprzez wyłączenie ABS i EDS, te dźwięki i palące się cały czas kontrolki ABS i ręcznego narażam się na jakieś dodatkowe usterki w aucie?
Przed Rozmową Ze Mną Skonsultuj Się Z Lekarzem Lub Farmaceutą
Spostrzeżenia z jazdy w obecnych zimowych warunkach: samochód żwawiej rusza na śniegu, jakoś lepiej mi się jedzie, wydaje mi się, że przez EDS i zwalnianie kół samochód oraz ograniczanie silnika gorzej radził sobie w śniegu. Teraz pytanie czy poprzez wyłączenie ABS i EDS, te dźwięki i palące się cały czas kontrolki ABS i ręcznego narażam się na jakieś dodatkowe usterki w aucie?
Dzięki EDS to raczej sobie lepiej by sobie radził gdyby dźwięki nie budziły takich obaw i nie powodowały zapewne częściowego zdejmowania nogi z gazu. Na usterki się nie narażasz wyłączając ABS, ale mnie kiedyś uratował co najmniej od ciężkiego kalectwa, jak mi gość z podporządkowanej na "czołówkę" wyjechał i zamiast wylecieć z drogi na drzewa udało się jednak ominąć idiotę bo samochód mimo totalnej ślizgawki był sterowny. Wybór należy do Ciebie. Mnie tam nie przeszkadzało to chrobotanie - zawsze to lepiej jak dwa koła równo biorą.
ABSu nie można pod żadnym pozorem wyłączać na stałe, bo samochody z ABS nie mają korektora siły hamowania tylnej osi przez co łatwo może cię wyprzedzić twój własny tył!!!
Czyli po za względami bezpieczeństwa ludzkiego nie ma przeciwwskazań technicznych? Czy ktoś się kiedykolwiek dowiadywał albo wie czy poprawnie działający EDS i ABS ma wydawać właśnie takie odgłosy a jeżeli nie to co jest temu winne?
Przed Rozmową Ze Mną Skonsultuj Się Z Lekarzem Lub Farmaceutą
wtrące 3 grosze. W starszych oktawkach jest EDS , wnowszych ASR.ASR jest w tych gdzie nie ma linki gazu ,gdy zwieksza sie predkosc przednich kol wzgledem tylnych-poslizg sterownik abs daje cynk sterownikowi silnika abu odjął mocy. Natomiast tam gdzie jest EDS pomiar jest dokonywany pomiedzy lewym a przednim kołem. Gdy rozna predkosc-poslizg jedno z kol jest przyhamowywane(to chrobotanie to praca pompy abs ,zadna tam blokada mechanizmu roznicowego ) Jak zauwazyl kolega tompol wyjecie bezpiecznika absu odetnie tez zabudowany w nim układ korekcji sil hamowania EBV co moze doprowadzic do obrocenia samochodu podczas hamowania.
autoalarmy,zestawy glosnomowiace,systemy alarmowe do budynkow
Komentarz